Avalance Studios CEO Christofer Sundberg is van mening dat uitgevers games moeten annuleren als de kwaliteit van de game niet voldoet. Hij geeft als voorbeeld de Avatar game van James Cameron’s film.

Reputatie

Sundberg denkt dat het handiger is als games die niet aan de eisen voldoen eerder geannuleerd moeten worden, voordat er teveel geld en tijd in wordt gestopt. Het uitgeven van een game die kwalitatief teleurstellend is zorgt voor een slechte reputatie voor de uitgever.

Quote:
“I still believe publishers should cancel more projects in case the developers fail to deliver quality, before the investments become too high,”

Budget en projecten

Ontwikkelaars moeten aan minder projecten tegelijk werken volgens Sundberg. Van Avatar: The Game vindt hij dat de kwaliteit van de game niet in de buurt komt van de film. Het geeft gelicenceerde games een slechte reputatie dat ze altijd minder zijn dan andere games.

Quote:
“Avatar is a great example of a game that should never have come out, regardless of how much money it made. I don’t know if it was profitable or not, but games like that give license-based games a bad reputation, and that reputation is already at an all-time low, and you’re shooting yourself in the foot”.

Bron: Nonly.nl

Written by