Naast het zelf ontwikkelen van videogames laat Capcom veel van haar titels door externe westerse ontwikkelaars maken. Bionic Commando en Dark Void waren echter geen kaskrakers en beide games werden fel bekritiseerd. Capcom’s Keiji Inafune, bekend van de Onimusha en Dead Rising series, gaat er op toezien dat alle Capcom games kwaliteit garanderen, zo meldt Kotaku

Verschil in kwaliteit

Keiji Inafune geeft aan dat hij zich eraan stoort dat westerse Capcom games minder worden geacht dan games ontwikkeld in Japan. De bedenker van de legendarische Mega Man games laat weten dat hij erop gaat toe zien dat elke game hetzelfde Capcom gevoel en kwaliteit krijgt.

Quote:
“It’s a common comment I hear that games created in Europe aren’t really Capcom games. That games created in Japan are true Capcom games. I want to put an end to that, basically saying that whether games are created in America or Japan or anywhere in the world, I will be the one overlooking it and so it will have that Capcom flavour that fans know and love.”

Geen strategiewijziging

Inafune maakt nogmaals duidelijk dat hij er een voorstander van is zowel games in Azië als in het westen te ontwikkelen. Op zijn aandringen mocht de Canadese ontwikkelaar Blue Castle Games aan de slag met het vervolg op Dead Rising. Volgens Inafune zal er geen strategiewijziging plaatsvinden, maar hij gaat zich wel meer bemoeien met het ontwikkelproces van westerse Capcom games.

Bron: Nonly.nl

Written by