In een interview met Nintendo World Report doet producer John Olson een boekje open over de in juli uitgekomen first person shooter The Conduit. Daarin zegt hij onder andere het eens te zijn met de kritiek dat de game generiek was:
Quote: I think that’s a very fair criticism. Looking at The Conduit, you’re not really sure that you’re in the world of The Conduit. Like you said, it’s kind of generic. You could be anywhere. I think that was driven a lot by our push to make The Conduit in D.C. in realistic-looking environments, we wanted to make the graphics look as real as possible. But on the flipside of that, it tended to make it look a little generic, a bit mundane. If you’re playing Halo, or look at a screenshot, you know you’re in Halo. I don’t think that’s the case with The Conduit. It’s a very valid criticism that we took to heart and we’re hoping to address in future games. |
Standaard
Olson geeft toe dat de game er te onherkenbaar uit ziet. Volgens hem was het team achter de game zo gefocust op realisme en grafische prestatie, dat de game op orginilaiteit inlevert. Hij vergelijkt het met Halo, wat zich wèl afspeelt in een herkenbare wereld. Hij belooft het probleem serieus te nemen, en in toekomstige games te adresseren.
Teleurstelling
De aankondiging met de game ging gepaard met een grote hype, mede vanwege de grafische prestaties en online-functionaliteiten. Hoewel de game op beide punten goed werd ontvangen, wist het tegelijkertijd voor veel mensen de verwachtingen niet waar te maken. Eén van de meest genoemde punten was dan ook de onorginaliteit van het verhaal en de setting.
Bron: Nonly.nl