Jason Vandenberghe, creative director van Red Steel 2, heeft in een interview met VG247 gezegd dat de vraag of de Wii een hardcore console is, vergeleken met religieus gebabbel.
Eigenwijs
Jason Vandenberghe vertelde dit in een antwoord op de vraag of de Wii een volwassen console kon zijn. Volgens de Amerikaan zou iemand hebben besloten dat de Wii ergens geen hard core console is en dat op die manier de scheiding is ontstaan. Hij stelt dat die discussie vooral online wordt gevoerd en dat mensen aan het idee vasthouden zoals een gelovige aan zijn religie. Jason besloot echter eigenwijs te zijn en tegen alle meningen in toch Red Steel 2 te maken.
Quote: For mature games: you are referring, I believe, to an online conversation that I lovingly call The Great ‘Is-The-Wii –Hardcore’ Religious War. Someone, somewhere decided that the Wii wasn’t hard enough. Because it’s white? Because girls play with it too? Blame Mario? Not sure. And since then any data for the Wii, positive or negative. is inevitably interpreted as proving that only non-gamers play with Wiis. Which is clearly not true. |
Shooters niet interessant
In de rest van het interview heeft de Vandenberghe het ook nog voer het gebrek aan shooters voor de Wii. Volgens hem zijn deze, door het gebrek aan realisme, minder interessant om te spelen op de Wii. Dit is dan ook een van de redenen dat Red Steel 2 veel meer een zwaardvecht game is geworden dan een shooter en zwaardvecht game. Eén ding is echter wel duidelijk en dat is dat de game een stuk beter belooft te worden dan deel 1 een paar jaar geleden.
Bron: Nonly.nl