Volgens Graham Hopper, vice president van Disney Interactive Studios, heeft Epic Mickey veel potentieel als een exclusieve Wii-titel. In een gesprek met Gamasutra vertelt Hopper dat Disney het project van Warren Spector aanpakt zoals Nintendo haar projecten behandeld.

Geef het tijd

Hopper zegt dat ze proberen te leren van de dingen die Nintendo goed doet. Eén van die dingen is, volgens Hopper, dat Nintendo haar eigen projecten alle tijd en resources geeft die het nodig heeft om een succesvol te worden. Met Epic Mickey probeert Disney dezelfde aanpak. Hopper denkt dat Epic Mickey de potentie heeft om even succesvol te zijn op de Wii als een Nintendo-titel.

Quote:
I’ll tell you that I don’t think all other third parties are approaching the Wii in the same way. If there’s a third-party game that I think has potential to be as successful on the Wii to Nintendo levels, I’d like to think it’s Disney Epic Mickey. We’re following the same playbook.

Eer aan Mickey

Hopper meent dat Mickey voorheen niet de waardering kreeg in de gamesindustrie die hij verdient. Hij werd voornamelijk gebruikt als een icoon of avatar in een game en dit doet Mickey als personage geen eer aan. Verder laat hij weten dat het idee voor Epic Mickey een paar jaar geleden is ontstaan.

Quote:
We came up with the idea a few years back for Epic Mickey, and have been assembling the right creative team. It took us a while to find the right creative team and visionary to put behind it. Warren Spector has taken that idea and really evolved it. I think it’ll be an awesome game.

Zoals het er nu uitziet is Epic Mickey Wii exclusief, maar met de komst van Natal op de Xbox 360 en de Arc op de PS3, is het niet uitgesloten dat het spel later de overstap maakt naar de twee HD-consoles.

Bron: Nonly.nl

Written by