Net als FIFA en PES, heerst er ook een soort van ‘oorlog’ tussen het Call of Duty franchise van Activision en Battlefield van EA. Eerstgenoemde mag het gevecht dit jaar dan wel gewonnen hebben, EA is zeker niet van plan om op te geven.

Langetermijn

EA’s Battlefield Bad Company werd gepreisd voor haar fantastische multiplayer ervaring en hoewel Modern Warfare 2 beter werd verkocht, heeft EA langetermijn plannen klaarliggen. Dat vertelde EA VP Keith Ramsdale aan MCV.

Quote:
“The press reaction has been focused largely on how good the multiplayer is. It’s now recognised as genre defining, and the way the market’s going, that’s key. Are we going to beat Modern Warfare sales this year with any single title? No. But do we have a long-term goal of taking more market share or possibly growing the market? Yes.”

Respawn

Ironisch genoeg ondervond Infinity Ward, de makers van Modern Warfare 2, een grote leegloop naar Respawn toe, de nieuwe studio van Jason West en Vince Zampella. Zij tekende een contract bij EA en dus is het denkbaar dat de gigant de makers van Call of Duty zelf inzet in de strijdt met het franchise.

Bron: Nonly.nl

Written by