David Cage heeft in een interview met The Guardian een lans gebroken voor het nemen van meer risico door uitgevers. Volgens de director van Heavy Rain laat het succes van die game zien dat de wereld er klaar voor is.

Twee kanten

Cage vertelt dat Heavy Rain twee kanten op kon of de game verkocht goed of de game verkocht slecht. Beide kanten van die medaille zouden aangeven wat gamers willen. Nu Heavy Rain leuk verkoopt durft David te stellen dat er gamers zijn die meer willen spelen dan de standaard game die hij kent. Er is dus ruimte voor creativiteit aldus de beste man. volgens hem moeten uitgevers het risico aandurven deze creativiteit te belonen. Daarnaast wrijft hij ook nog eens een aantal analisten zout in de wonden door te zeggen dat hij nooit in hun uitspraken heeft gelooft. Cage zegt dat analisten het deden voorkomen alsof gamers alleen maar stompzinnig zombies zouden willen afknallen.

Quote:
“I always said that the success or failure of Heavy Rain would send a strong message to the game industry: if the game faced disappointing reviews and sales, it would mean that gamers are not interested in exploring different ways of interacting based on emotions and targeting an adult audience,”.

“An analyst wrote that no matter how good Heavy Rain would be, it would not sell because gamers do not want to think when they play. I was really shocked by this idea, as if gamers were all stupid teenagers only interested in killing zombies in corridors.

Op het randje

David Cage zelf en zijn Quantic Dream zoeken in elk geval wel het randje op met hun games. Elke titel die uit die studio lijkt te komen lijkt te experimenteren met het fenomeen videogames. Fahrenheit en Heavy Rain zijn daar de overbekende producten van. Cage hoopt dan ook dat een dergelijke vorm van interactie ooit een keer als kunstvorm gezien zal worden.

Bron: Nonly.nl

Written by