Ian Fischer, een oud-werknemer van Ensemble Studios is vandaag naar voren gekomen en betwist de uitspraken die Paul Bettner eerder heeft gedaan.
Paul Bettner
Bettner liet op de GDC weten dat het sluiten van Ensemble kwam doordat het ontwikkelen van games daar niet binnen het budget en niet binnen de tijdslimiet kon, en dat dit Ensemble’s eigen schuld is. Fischer schuift de schuld echter door naar Microsoft, omdat Ensemble “in plaats van het maken van RTS na RTS telkens een game in een ander genre moest ontwikkelen”:
Quote: “If you want to find mistakes with what we did, I’d suggest that those trips into the weeds, looking for new territory, with a partner who wasn’t fond of being there, was more our error. Had we decided to crank out RTS after RTS instead of chasing after the MMOs and FPSs and RPGs and RTS-differents we constantly had in prototype, I’m sure we would have been a more efficient studio that could have operated with zero crunch.” |
Ensemble Studios
Ensemble sloot vorig jaar haar deuren na het afmaken van Halo Wars. Oud-werknemers hebben hierna Bonfire Studios en Robot Entertainment opgestart; de laatste levert support voor Halo Wars en zal ook aan de nieuwe Age of Empires game gaan werken.
Bron: Nonly.nl