Monster Hunter Tri zal een stuk toegankelijker zijn voor nieuwkomers dan vorige games in de serie. Dat zegt Capcom’s Christian Svensson in een interview met Gamasutra.

Makkelijk te leren

Quote:
Monster Hunter, as a series, is a hard series to learn. It is unforgiving and very, very complex to learn. Very complex systems. Tri is a little bit easier to get into. There’s a much gentler learning curve in Tri than there’s ever been in any of the other Monster Hunters. That’s not to say it’s dumbed down, but it’s much more accessible.

Volgens Svensson was de Monster Hunter-serie tot voor kort erg moeilijk en complex om te leren. Tri beschikt echter over een veel mildere leercurve dan eerdere games in de serie, waardoor het toegankelijker moet zijn voor nieuwe spelers. Wel benadrukt hij dat de game niet is ingeperkt.

Goede hoop

Svensson is zeker dat de game met die aanpak de verkoopproblemen van eerdere hardcore Wii-games omzeilt:

Quote:
It’s not something that’s limiting in any way. It’s a game form that should be perfectly approachable and perfectly acceptable by Western audiences, and by Wii owners specifically. It is a core game, and core games on Wii have had some challenges, but we also know we have a built-in Monster Hunter fan base that is small-ish, but they’re going to push several hundred thousand units before we even touch anybody outside that.

Volgens hem is de game nog steeds een coregame, en is de game compleet acceptabel op de westerse markt. Daarnaast bezit de serie ook in de westerse wereld een fanbase van enkele honderdduizenden die game zo snel mogelijk in handen zal willen hebben.

Monster Hunter Tri zal op 23 april als speciale Pay to Play-loze versie op de Europese markt verschijnen.

Bron: Nonly.nl

Written by